وزوز گوش چیست؟

وزوز گوش چیست؟

وزوز گوش چیست؟

هر صدایی که منشا خارجی نداشته اما فرد آن را میشنود. این صدا ممکن است شبیهه سوت، باد

، غرش ویا هر صدایی دیگری باشد.

معمولا این صدا توسط دیگران قابل شنیدن نیست.

آموزش نحوه غلبه بر وزوز گوش

حتی اگر علت وزوز گوش را ندانید، وزوز گوش قابل درمان است. راه های فراوانی در پیش روی مبتلایان وجود دارد. تا راهکاری مناسب برای غلبه بر شرایط موجود پیدا کند.

بدین منظور بهتر است تا نگرش و عادات خود را تعقییر دهند.با این کار دیگر وزوز گوش زندگی افراد را مختل نخواهد کرد.

تعقییر عادت

1. آموزش روش های تمدد اعصاب

به زندگی امیدوار باشید. شما میتوانید بر وزوز گوش خود غلبه کنید . در این راه نگرشی مثبت بسیار با اهمیت است.

مهارت های تمدد اعصاب، زندگی اجتماعی فعال ، ورزش و سرگرمی می تواند به شما کمک کند تا حتی با وجود وزوز گوش زندگی خود را تحت کنترل درآورید.

2. تمرین تصور سفرهای خیالی به منظور فعال سازی احساسات و هیجانات مثبت

3. تقییر افکار منفی و ناامیدانه به نگرش مثبت * من می توانم بر وزوز غلبه کنم*

4.ترک عادت هایی که موجب تقویت وزوز گوش می شوند. مانند کناره گیری از جمع دوستان و یا اجتناب از فعالیت های اجتماعی

5. ارایه راهکارهای کاربردی در صورت غلبه بر وزز گوش بر شما

علت وزوز گوش چیست؟

وزوز گوش اختلال شایعی است که میتواند علل بیشماری داشته باشد.

شیوع وزوز گوش با میزان افت شنوایی ارتباط دارد اگر چه در تمام انواع افت های شنوایی ممکن است وزوز گوش وجود داشته باشد.

مصرف بعضی از دارو ها نیز میتواند یکی دیگر از علت های وزوز گوش باشد.

و همچنین در معرض سرو صدای زیاد قرار گرفتن می تواند ایجاد وزوز گوش کند،مانند صدایی صوتی که بعد از کنسرت در گوش شنیده می شود.

وزوز گوش به شکل های مختلفی ظاهر میشود

وزوز گوش به دو شکل سابجکتیوی(ذهنی) و وزوز گوش ابجکتیوی( عینی)ظاهر می شود.

افراد کمی به وزوز گوش عینی دچار می شوند،به این صورت که صدای وزوز به طور مستقیم قابل اندازه گیری توسط متخصصین است و به طورکلی از طریق درمان های پزشکی قابل حل است

و اما نوع دیگر وزوز گوش که شایع است وزوز گوش سابجکتیوی(ذهنی).این نوع از وزوز تنها توسط فرد شنیده میشودو هیچ منبع مستقیم صدای خارجی ندارد ومنبع ان درونی است.اگر چه این نوع از وزوز را نمی توان اندازه گیری کردولی بدان معنی نیست که حاصل توهم فرد باشد . این مساله معضلی ناخوشایند برای آن دسته از افراد است که به آن دچار هستند. اگر چه راه های برای غلبه بر شرایط موجود و کاهش تاثیر صدای ناخوشایند وزوز وجود دارد...

چرا نمیتوان به وزوز گوش عادت کنیم؟

مساله اصلی وزوز گوش این است که شما علیرغم میل خود سرو صدایی را که نمی خواهید را میشنوید . هنگامی که وزوز گوش برای اولین بار شنیده میشود سریعا باعث رنجش و آزار می شود صدایی غیر طبیعی که توجه و حواس را به سمت خود هدایت می کند.

محتمل ترین توصیف این است که انگارگوش های شما دشمن شما هستند. چرا که شروع شنیدن وزوز گوش آغاز یک دور باطل است. در ابتدا ممکن است بیشتر زمان خود را به استراحت بپردازید، و از هر گونه ارتباط اجتماعی پرهیز کنید.این گوشه گیری به دلیل کم شدن تجربه های شنوایی گوناگون؛ تعاملات اجتماعی و سایر فعالیت های اجتماعی شما خواهد بود.چرا که وزوز گوش قسمت اعظم توجه شخص را به خود جلب می کند و به مرور زمان زندگی فرد را از کنترل خارج می کند. علاوه برتمام این احساس یاس و نا امیدی و عدم توانایی در خصوص کنترل وزوز احتمالا بر شدت آن می افزاید. و هوشیاری و توجه مغز را به سمت خود متمرکز میکند.

در نهایت این دور باطل باید به نوعی متوقف شود.شما بایدبتوانید تا وزوز گوش را از مرکز توجه خود خارج کنیدو موفق به کنترل آن شوید